Tuesday, February 23, 2010

Game "The handkerchief"

Making the handkerchiefs


Game "The handkerchief"
1 - To begin, divide the players into two teams and each team receives a handkerchief. Then break up the team to explore the space and choose a base to leave his handkerchief.

2 - Each team sets the base and mark a circle with 1.5 m to 2 meters in diameter with flour. Leave the tissue in the center.

3 - After a scheduled basis, two players are as vigilant, responsible for protecting the tissue, and leave the rest to try to find the base of the opposing team and to take possession of his handkerchief.

4 - When two players from different teams meet, catch a cockfight. Arise squatting, facing each other, and giving small jumps, trying to topple the opponent, pushing him with the palms. The first to lose their balance loses the duel and must return to their base in order to restart the search.

5 - When a player gets on base against, try to pick up the handkerchief and run away with it without the guards to touch. But if they can touch it, that player becomes a prisoner and sit within the circle of flour, which can not leave as a fellow not save it.

6 - The game ends when one team can steal the handkerchief to the rival team.
Jogo "Os lenços"

1 - Para começar, dividem-se os jogadores em duas equipas e cada equipa recebe um lenço. Em seguida, separam-se, para que equipa explore o espaço e escolha uma base onde deixar o seu lenço.

2 - Cada equipa fixa a base e marca um círculo com 1,5m a 2 metros de diâmetro com farinha. Deixa-se o lenço no centro.

3 - Depois de marcada a base, dois jogadores ficam como vigilantes, responsáveis por proteger o lenço, e os restantes partem, para tentar encontrar a base da equipa adversária e conseguir apoderar-se do seu lenço.

4 – Quando, dois jogadores de equipas diferentes se encontram, travam uma luta de galos. Colocam-se de cócoras, um diante do outro, e, dando pequenos saltos, tentam derrubar o adversário, empurrando-o com as palmas das mãos. O primeiro a perder o equilíbrio perde o duelo e deve voltar para a sua base, a fim de reiniciar a busca.

5 - Quando um jogador chega à base contrária, tenta apanhar o lenço e fugir com ele sem que os vigilantes lhe toquem. Mas se estes conseguir tocar-lhe, esse jogador fica prisioneiro e senta-se dentro do círculo de farinha, do qual não poderá sair enquanto um companheiro não for salvá-lo.

6 - O jogo termina quando uma das equipas conseguir roubar o lenço à equipa rival.
Ana Benvindo, 4th year